måndag 12 december 2011

Julavslutning!

Julavslutning för Lifestyle ikväll,
dit får Du bara komma som har varit riktigt snäll
Det blir lite adventsfika och ett par kloka ord
sen kan vi på allvar börja se fram emot årets alla julbord 
Självklart gäller det att över julen fortsätta träna
lite roligare blir det om man låter julmusik i ipoden skräna

Förhoppningsvis kan jag och Hanna Er i utmaningen idag bräcka
det är ju faktiskt väldigt bra tider vi måste knäcka
I så fall kommer Ni om det ikväll få höra
Och jag ledsen, men åt att vi är dåliga vinnare finns det inget att göra

Vi samlas uppe i vippen klockan sju,
vi hoppas på en riktigt stor uppslutning nu
Så nya som gamla
se till att nerför trappan inte ramla
Fast det klart, om det går åt färre pepparkakor till er
så betyder det ju bara att jag kan äta fler
(min önskelista är lång i år så jag måste bli snäll,
det är ju på den där tomten ett jäkla gnäll)

Vi syns ikväll, pigga och glada
då ska vi -över höstens framgångar- i klappar på axeln bada
om glöggen tar slut, så var inte sur
du kanske nämligen får höra oss sjunga julsånger om du har ännu mer otur

3 kommentarer:

  1. *asg* Det bor en riktig poet i dig, Madde!

    SvaraRadera
  2. Önskar jag kunde kommit men förkylningen kom och gav mig en slags smäll på käften.

    SvaraRadera
  3. Haha, jag vet Carina, vem hade kunnat tro det?!:D

    Det låter ju inte alls särskilt roligt Malin, slå tillbaka och må bättre!

    SvaraRadera